Dijital Ekonomi: Çevrimiçi Oyunlar (Online Game) ve Vergilendirilmesi

11.05.2019 02:05

Dijital ekonominin yükselen değeri oyun sektöründe hem oyun satışları hem de oyun içi eşya satışları büyük bir gelir oluşturmaktadır. Tüketiciler, sanal mağazalardan veya oyun üreticilerinin sitelerinden içerik indirebilmektedir. Ödeme araçları olarak, banka/kredi kartı, bitcoin, paypal, GSM operatörleri vb. kullanılmaktadır. Kullanıcılar Electronic Personal Identification Numbee kısaca Epin olarak adlandırılan yöntemde oyun içerisinde oyun içi eşya veya rekabet özelliklerini artıracak donanımlar satın almaktadır. Çalışmamızda çevrimiçi oyun sektörü, aracı kurumlar ve ödeme yöntemlerine değinilmiştir. Örnek uygulamalarla Kurumlar ve Katma Değer Vergisi Kanunu açısından vergilendirmeye yönelik değerlendirme yapılmıştır. Hizmet sunucularının 3 Nolu KDV beyannamesi ile ilgili detaylara yer verilerek verginin indirimi, beyanı ve ödeme durumları anlatılmıştır. 

Oğuzhan ARMAĞAN* – Caner GÜRBÜZ**

Makalenin tamamı için: https://vergiraporu.com.tr/AuthorProfile.aspx?ArticleId=f336cc6f-7f03-4fa4-9480-c00d513a2dfa

Özelge aramak için: https://vergiportal.com/vuk-gvk-kvk-kdv-otv-kanunlari-ile-ilgili-ozelge-arama/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir